• چهارشنبه ٤ بهمن ١٤٠٢-١٢:٢٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٣٤٦
نجفی تأکید کرد:

ضرورت استفاده از انرژی های تجدیدپذیر

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران، پس از شرکت در نشست "بررسی دستاوردهای کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل ۲۰۲۳ امارات" بر ضرورت حرکت ایران به سمت استفاده از انرژی های تجدیدپذیر تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شر تهران، سوده نجفی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در نشست تخصصی بررسی دستاوردهای کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل ۲۰۲۳ امارات ضمن تأکید بر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، با تبریک هفته هوای پاک اظهار داشت: این اجلاس به دو بخش آبی و سبز تقسیم شده بود که بخش آبی به جلسات سطح بالای مقامات دولتی اختصاص داشت و بخش سبز با محوطه و نمایشگاه‎‌های بسیار وسیع و طیف متنوعی از موضوعات بود. متأسفانه به دلیل برخی ناهماهنگی های صورت گرفته؛ هیئت مدیریت شهری تنها در بخش سبز این اجلاس حاضر شد و نتوانست از بخش آبی بهره مند شود.
وی ادامه داد: از تغییرات اقلیمی در سال های اخیر به عنوان یک بحران جهانی در تمام کشورها نام برده می شود. در ایران، مخصوصاً در سه دهه اخیر که با افزایش دما مواجه بوده ایم؛ مشکلات خاصی برای محیط زیست ایجاد شده است. کم آبی هایی که در کل کشور مواجه هستیم و فرونشست هایی که به دنبال آن به وجود می آید؛ همه این موارد بحرانی است که باید برای آن چاره ای اندیشیده شود.
نجفی گفت: مشکلات اقلیمی، دو عامل طبیعی و غیر طبیعی دارد که عوامل غیر طبیعی انسانی در عوامل طبیعی نیز تأثیرگذار هستند و این انسان است که سبب برخی تغییرات در روند طبیعی محیط زیست می شود. این عوامل سبب می شود که همه کشورها به ویژه ایران، لاجرم از انرژی های تجدید پذیر استفاده کنند.
رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: خیلی از کشورها نسبت به استفاده از این انرژی ها اقدام کرده اند به گونه ای که امروزه 47 کشور بیش از 50 درصد برق خود را از انرژی های تجدیدپذیر تأمین می کنند که از ابعاد مختلف امنیتی، زیست محیطی و اقتصادی برای کشورها مفید می باشد.
نجفی افزود: بر اساس نظرات کارشناسان و متخصصان، ایران با وجود اینکه از منابع نفت و گاز مناسبی برخوردار است؛ باید به سمت استفاده از انرژی های تجدید پذیر حرکت کند. دولت ها در این زمینه تأثیرگذار هستند اما نباید از نقش مردم، نخبگان و سازمان های مردم نهاد غافل بود. مطالبه مردم می تواند دولت را ملزم به استفاده از این منابع کند و این امری است که در سال های آتی، قطعاً باید از آن استفاده کنیم.
عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: برنامه توسعه پنجم و ششم، احکامی به منظور استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در نظر گرفته بود اما متأسفانه به این موضوع توجه کافی و لازم نشد. شهرداری تهران اقداماتی در این راستا شروع کرده است که شورای شهر نیز از این برنامه ها حمایت می کند. امیدواریم این اقدامات اجرا و روزی برسد که بخش قابل توجه ای از انرژی مورد نیاز شهر تهران از طریق منابع تجدید پذیر تأمین شود.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: